کمپرسور پره ایی 

اصول کار کمپرسور پره‌ای (Vane compressor) همانند بسیاری از موتورهای هوای فشرده دیگر است. پره‌ها معمولاً از آلیاژهای ریختگی مخصوص ساخته می‌شوند و بیشتر کمپرسورها از نوع روغن روغنکاری شونده می‌باشند. یک روتور که دارای پره‌های متحرک شعاعی است به صورت خارج از مرکز در محفظه استاتور نصب می‌شود. وقتیکه روتور می‌چرخد، پره‌ها به واسطه نیروی گریز از مرکز با دیواره‌های استاتور تماس برقرار می‌نماید وقتیکه فاصله بین روتور و استاتور افزایش می‌یابد، هوا به داخل فرستاده می‌شود. هوا در محفظه‌های مختلف کمپرسور حبس شده و حجم این محفظه‌ها هم‌زمان با چرخش کاهش می‌یابد. وقتیکه پره‌ها از مقابل مجرای خروجی می‌گذرند، هوا تخلیه می‌شود.
کمپرسور Vane یکی از پرکاربردترین محصولات در دنیای امروز است. آنها به طیف گسترده ای از صنایع خدمت می کنند. کمپرسورهای پره ای از حرکات گریز از مرکز برای تولید هوای فشرده استفاده کردند. کمپرسورهای پلاک معمولاً برای ظرفیتهای حداکثر 150 متر مکعب در دقیقه و نسبتهای فشار تا 8: 5 استفاده می شوند.

کمپرسورهای پره دوار برای چه مواردی استفاده می شود؟

پیشرفت تکنولوژی پشت کمپرسورهای پره دوار با سرعت ادامه دارد. بدین معنا که این ماشین ها به جای طرح های پیچ دار (رهبران معمولی بازار) می توانند بهترین کمپرسورها برای تولید هوای صنعتی کارخانه شما باشند.