روغن کمپرسور هوا

صفحه در حال بروز رسانی است 

روغن کمپرسور هوا ( Air compressor oil)

روغن ها و روان کننده ها برای کمپرسورهای هوا

آیا از روغن مناسبی استفاده می کنید، یعنی روغن کمپرسور؟ روان کننده ها، به ویژه روغن های کمپرسورهایی که برای مصارف صنعتی طراحی شده اند، به طور خاص برای نوع کمپرسور و الزامات مربوطه تولید و آزمایش می شوند. وظایف اصلی یک روغن کمپرسور شامل کاهش سایش و پارگی معمولی، خنک سازی، آب بندی و تمیز کردن است. همچنین چند واقعیت جالب و مرتبط دیگر در مورد روغن های کمپرسور وجود دارد که هنگام برنامه ریزی برای تعمیر و نگهداری سیستم هوای فشرده خود باید از آنها آگاه باشید.

روغن کمپرسور هوا در واقع چه کاری انجام می دهد؟

روغن کمپرسور یک جزء حیاتی برای حفظ یک نصب هوای فشرده سالم است. روغن که در درجه اول یک خنک کننده است، گرمای تولید شده در طول فرآیند فشرده سازی را حذف می کند.

روغن کمپرسور با کیفیت، سایش و پارگی قطعات در حال چرخش را با استفاده از افزودنی‌های مختلف کاهش می‌دهد تا از ساییدگی فلز به فلز جلوگیری کند. به عبارت دیگر، روغن سیستم را خنک می کند تا المنت بیش از حد گرم نشود.

روغن همچنین روتورها را روغن کاری کرده و محفظه فشرده سازی را آب بندی می کند. از آنجایی که روغن کمپرسور برای خنک کردن و آب بندی استفاده می شود، باید روغن مخصوص و باکیفیت باشد و نمی توان آن را با روغن های جایگزینی مانند روغن موتور جایگزین کرد. اساساً، همانطور که روغن در اطراف بین عناصر پیچ جریان دارد، فضایی را که هوا در آن فشرده می شود، مهر و موم می کند. یکی دیگر از کارهای مهم تمیز کردن است.

در برخی مواقع گرد و غبار از طریق فیلتر هوا وارد دستگاه می شود. روغن این ذرات را می گیرد، آنها را به فیلتر روغن می برد و به عقب برمی گردد. به خاطر داشته باشید که اگر روغن کمپرسور شما خراب شود یا آنطور که باید روغن کاری نشود، اجزای داخلی کمپرسور می توانند به سرعت از بین بروند.

انواع روغن کمپرسور هوا

دو نوع اصلی روغن کمپرسور وجود دارد: روغن استاندارد (که روغن معدنی نیز نامیده می شود) و روغن مصنوعی.

روغن کمپرسور استاندارد (معدنی). روغن کمپرسور استاندارد با استفاده از پایه معدنی ساخته می شود و ارزان تر از روغن کمپرسور مصنوعی است. روغن معدنی فرارتر است و احتمال تبخیر آن بیشتر از روغن مصنوعی است.

در نتیجه سریعتر مصرف می شود. همچنین دارای انتقال روغن بالاتری است، بنابراین می تواند با وجود اجزای پایین دستی مانند فیلتر روغن و جداکننده روغن، وارد شبکه هوای فشرده شود. روغن های معدنی نیز به طور قابل توجهی واکنش پذیرتر از روغن های مصنوعی هستند.

زنجیره های کربنی 100٪ با هیدروژن اشباع نشده اند، به این معنی که روغن سریعتر با مواد دیگر واکنش نشان می دهد و می تواند توده ها را تشکیل دهد. این امر عمر مفید روغن و عمر مفید فیلترها و جداکننده های روغن را کاهش می دهد.

این نوع روغن معمولاً برای استفاده در کمپرسورهایی که به طور مداوم استفاده نمی شوند، یا برای صاحبان خانه/کارهایی که ماهیت آنها سبک تر است، توصیه می شود.

روغن کمپرسور مصنوعی. روغن کمپرسور مصنوعی با آن ساخته شده است – درست حدس زدید! – یک پایه مصنوعی این نوع روغن یک محصول با کیفیت بالاتر و درجه یک است که عمر مفید بیشتری دارد. در واقع، روغن های مصنوعی معمولاً 50 درصد بیشتر از روغن های استاندارد کار می کنند.

روغن‌های مصنوعی همچنین می‌توانند عمر کمپرسور شما را افزایش دهند، با سرعت کمتری مصرف می‌شوند (که برابر است با اضافه کردن کمتر روغن)، خنک‌تر از روغن‌های روغن استاندارد خود باقی می‌مانند و همچنین می‌توانند به کاهش رسوب‌های مختلف که بر عملکرد کمپرسور تأثیر منفی می‌گذارند کمک کنند.

فایده دیگر؟ روغن مصنوعی حاوی گوگرد یا مواد افزودنی نیست، که به جلوگیری از تجمع روی دریچه ها کمک می کند.
مراقب روغن های کمپرسور یونیورسال باشید

برخی از تولیدکنندگان هوای فشرده یک روغن را برای کاربردهای چند منظوره (کمپرسورهای پیستونی، کمپرسورهای اسکرو و غیره) توصیه می کنند. با این حال، ماشین های مختلف نیازهای متفاوتی دارند، به این معنی که یک روغن جهانی و جایگزین نمی تواند بالاترین عملکرد کمپرسور خاص را به دست آورد. نتیجه کارایی و خاصیت حفاظتی به میزان قابل توجهی کمتر است.

چه چیزی طول عمر روغن کمپرسور را تعیین می کند؟

گرما، نه اندازه مخزن نفت، تعیین کننده مدت زمان ماندگاری روغن است. اگر کمپرسور عمر روغن کوتاه‌تری داشته باشد یا به مخزن روغن بزرگ‌تری نیاز داشته باشد، ممکن است کمپرسور گرمای بیشتری در طول فشرده‌سازی تولید کند. یکی دیگر از مشکلات احتمالی این است که روغن اضافی از روتورها به دلیل شکاف گسترده ای غیرعادی عبور می کند.

در حالت ایده آل، اپراتورها باید کل هزینه تعویض روغن در هر ساعت کارکرد را در نظر بگیرند و مراقب کمپرسورهایی با طول عمر روغن بسیار کمتر از میانگین صنعت باشند.

انتخاب روغن مناسب برای کمپرسور هوا

همانطور که خودروها برای عملکرد بهینه نیاز به نوع و درجه روغن خاصی دارند، کمپرسورهای هوا نیز نیاز دارند. استفاده از روغن مناسب برای کمپرسور هوا به طرق مختلف به نفع دستگاه شما خواهد بود، از جمله کاهش مصرف انرژی، کاهش اصطکاک بین اجزای مختلف موتور و به حداکثر رساندن طول عمر کمپرسور.

در زیر، ما در مورد اینکه چه چیزی روغن کمپرسور هوا را منحصر به فرد می‌کند و بهترین نوع روغن کمپرسور هوا برای کاربرد شما صحبت خواهیم کرد.

روغن کمپرسور هوا چیست؟

روغن کمپرسور هوا یک روان کننده تخصصی است که برای جلوگیری از سایش و پارگی زودرس کمپرسورهای هوا استفاده می شود. این می تواند یکی از دو نوع باشد – طبیعی یا مصنوعی – و همچنین از نظر ویسکوزیته و مواد افزودنی موجود در آن متفاوت است. تفاوت قابل توجهی با روغن موتور دارد زیرا گوگرد و کربن کمتری دارد و هیچ ماده شوینده ای ندارد.

این روغن‌ها علاوه بر روان‌کاری، مزایای متعدد دیگری نیز برای استفاده از کمپرسور هوا دارند، از جمله:

جذب گرما: روغن کمپرسور هوا گرمای تولید شده از هوای فشرده را جذب می کند و در نتیجه کمپرسور را در دمای خنک تر نگه می دارد.
bروغن کمپرسور هوا حاوی مواد افزودنی است که فرآیند اکسیداسیون و تشکیل اسید را به تاخیر می اندازد.
طول عمر طولانی تر: افزودنی های موجود در روغن کمپرسور هوا نیز طول عمر روان کننده را افزایش می دهد، از اجزای دستگاه در حالت آماده به کار محافظت می کند و روان کننده را با شرایط مختلف سازگار می کند.
ویسکوزیته در دماهای سرد: اگرچه برخی از روغن ها پس از کاهش دما کار خود را انجام نمی دهند، روغن کمپرسور هوا ویسکوزیته خود را حتی زمانی که سرد است حفظ می کند.
امولسیون کردن: روغن کمپرسور هوا همچنین حاوی مواد افزودنی است که برای بهبود جداسازی آب طراحی شده اند که از کمپرسور در برابر امولسیون های آب و روغن محافظت می کند. این امر باعث می‌شود که کیسه‌های اولئوفیل بتوانند بعداً روغن را بگیرند.
توانایی های ضد کف: زمانی که حباب های بزرگ هوا به سطح روغن بالا می روند، کف تولید می شود. این امر اکسیداسیون را افزایش می دهد زیرا سطح روغن را بیشتر در معرض اکسیژن قرار می دهد.

بدون افزودنی های ضد کف، جداکننده های روغن توسط فوم اشباع می شوند و طول عمر کمپرسور هوا کاهش می یابد. این به این دلیل است که جداکننده های روغن اشباع افت فشار ایجاد می کنند که منجر به مصرف انرژی بیشتر می شود.

کدام نوع روغن کمپرسور هوا برای کمپرسور من مناسب است؟
استاندارد و مصنوعی دو نوع اصلی روغن کمپرسور هوا هستند و هر کدام دارای ویژگی های متمایزی هستند:

استاندارد: روغن استاندارد کمپرسور هوا با استفاده از پایه روغن معدنی ساخته می شود. این روغن ارزان تر از مصنوعی است و برای صاحبان خانه یا کسانی که به طور مداوم از کمپرسور خود استفاده نمی کنند توصیه می شود. همچنین برای کمپرسورهایی که فقط کارهای سبک یا متوسط ​​را انجام می دهند، انتخاب خوبی است.
سنتتیک: روغن کمپرسور هوا مصنوعی با استفاده از پایه مصنوعی ساخته می شود. این روغن تحت فرآوری های زیادی قرار می گیرد و در نتیجه از روغن استاندارد تصفیه شده تر است.

اگر حرفه ای هستید که حداقل سه بار در هفته از کمپرسور خود استفاده می کنید، روغن مصنوعی بهترین راه حل است. روغن مصنوعی به کمپرسور شما این امکان را می دهد که بی صدا و روان تر کار کند. همچنین از گرمای بیش از حد محافظت می کند. محدوده دمای کلی روغن مصنوعی نیز گسترده تر است.
در حالی که مدل‌های پیچ‌های رفت و برگشتی و دوار می‌توانند با انواع مختلفی از محصولات روغن کار کنند، سازندگان اغلب توصیه می‌کنند که از روغن‌های مصنوعی استفاده کنید، زیرا این روغن‌ها فاقد گوگرد یا مواد افزودنی هستند که می‌تواند منجر به تجمع ناخواسته در سوپاپ‌ها شود.

مزایای اصلی روغن های مصنوعی برای کمپرسورهای هوا پیچی دوار عبارتند از:

طول عمر بیشتر: یک روغن مصنوعی می تواند عمر کمپرسور هوای پیچی چرخشی شما را تا 8000 ساعت افزایش دهد.
رسوبات کمتر: روغن های مصنوعی رسوباتی مانند لاک و لجن را کاهش می دهند که منجر به سایش و پارگی زودرس می شود و بر عملکرد کمپرسور شما تأثیر منفی می گذارد.
دمای خنک‌کننده: روغن‌های مصنوعی در حین کار کمپرسور خنک‌تر می‌مانند و تخلیه هوا با دمای پایین‌تری تولید می‌کنند.
مصرف روغن کمتر: روغن های مصنوعی اغلب با سرعت کمتری مصرف می شوند، به این معنی که نیازی به اضافه کردن روغن به دفعات نخواهید داشت.
کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی نیز می توانند به روش های زیر از روغن مصنوعی بهره مند شوند:

تجمع کمتر کربن: روغن مصنوعی میزان تجمع کربن روی شیرها را کاهش می دهد و نرخ تغذیه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
عملکرد ایمن تر: دمای اشتعال خودکار و نقطه اشتعال نیز برای روغن های مصنوعی بالاتر است.
عمر طولانی: یک روغن مصنوعی همچنین می تواند به جلوگیری از فرسودگی پیش از موعد بسته بندی و رینگ های پیستون کمک کند.

جایگزین روغن های کمپرسور هوا

اگر نمی توانید از روغنی که به طور خاص برای کمپرسورهای هوا ساخته شده است استفاده کنید، چند جایگزین قابل قبول وجود دارد:

روغن هیدرولیک: روغن هیدرولیک دارای ویژگی های متعددی است که آن را جایگزین قابل قبولی برای روغن های کمپرسور هوا می کند. در دماهای سردتر ویسکوزیته کمتری دارد، به این معنی که با توجه به چگالی کم خود می تواند آزادانه تر جریان یابد. به همین دلیل، روغن هیدرولیک زمانی بهترین عملکرد را دارد که دما کمتر باشد. روغن های هیدرولیک نیز اکسیداسیون را تجربه نمی کنند، که می تواند از زنگ زدن کمپرسور شما جلوگیری کند.
مایع گیربکس اتوماتیک: روغن گیربکس اتوماتیک (ATF) در درجه اول در گیربکس خودرو استفاده می شود، اما برخی از انواع آن در کمپرسورهای هوا نیز قابل استفاده است. این مایع چندین مزیت را ارائه می‌کند – ساییدگی و پارگی را کاهش می‌دهد، در برابر خرابی مقاومت می‌کند و اجزا را خنک می‌کند.

کمپرسورها هنگام کار می توانند گرمای زیادی تولید کنند، بنابراین ATF می تواند اطمینان حاصل کند که کمپرسور بدون هیچ گونه خاموشی به دلیل گرمای بیش از حد کار می کند. با این حال، اکثر ATF ها با کمپرسورها کار نمی کنند و حتی ممکن است باعث آسیب شوند.
روغن موتور: روغن موتور حاوی مواد شوینده خاصی است که می تواند برای موتور احتراق داخلی مفید باشد. با این حال، این مواد شوینده همچنین می توانند به سرعت باعث تجمع بیش از حد کربن شوند که می تواند مضر باشد. به همین دلیل، اگر می خواهید از این ماده استفاده کنید، روغن شما باید روغن موتور غیر شوینده باشد.
همانطور که می بینید، سه جایگزین بالقوه برای روغن کمپرسور وجود دارد. اگر می‌خواهید طول عمر و عملکرد کمپرسور خود را به حداکثر برسانید، ما قویاً توصیه می‌کنیم از روغن کمپرسور هوا استفاده کنید – که در حالت ایده‌آل توسط سازنده شما توصیه می‌شود.

فرکانس تعویض روغن برای کمپرسورهای هوا

اینکه چند وقت یکبار باید روغن کمپرسور خود را تعویض کنید به نوع دستگاهی که دارید بستگی دارد. دفترچه راهنمای کاربر همراه کمپرسور را بررسی کنید، که باید اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات روغن کمپرسور هوا ارائه دهد.

اگر این اطلاعات ارائه نشد، از دستورالعمل‌های زیر به عنوان مرجع استفاده کنید – کمپرسورهای پیچ روتاری هر 7000 تا 8000 ساعت استفاده نیاز به تعویض روغن دارند و کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی به طور ایده‌آل نیاز به تعویض روغن هر سه ماه یکبار دارند. با این حال، صرف نظر از استفاده، روغن باید حداقل یک بار در سال تعویض شود تا از عملکرد روان و طول عمر طولانی اطمینان حاصل شود.

سوالات متداول در مورد روغن کمپرسور هوا

برای اطمینان از انتخاب روغن مناسب برای کمپرسور هوای منحصر به فرد خود، ما به چند سوال رایج در مورد انواع مختلف روغن کمپرسور هوا پاسخ داریم.

از چه نوع روغنی برای کمپرسور هوا استفاده کنم؟

بسیاری از مردم این سوال را دارند که از چه روغنی در کمپرسور هوای خود استفاده کنند، اغلب به این فکر می کنند که آیا گزینه بهتری وجود دارد یا خیر. بهترین روغن برای استفاده در کمپرسور هوا اغلب به توصیه های سازنده بستگی دارد. به طور معمول، دستورالعمل های کمپرسور شما مشخص می کند که کدام روغن برای اطمینان از حداکثر عملکرد بهتر عمل می کند.

توصیه های سازنده همچنین باید به شما بگوید که آیا ترکیبات مصنوعی برای یک کمپرسور هوای خاص کار می کنند یا خیر.

شما می خواهید از دستورالعمل های گارانتی سازنده کمپرسور پیروی کنید. جایگزین‌های روغن غیرمشخص مانند روغن موتور می‌تواند گارانتی را باطل کند و هرگونه مزیت اضافه را از بین ببرد. سازنده می تواند به روغن کمپرسور اعتماد کند که به طور خاص برای کمپرسورهای هوا فرموله شده است. این را نمی توان در مورد سایر انواع روغن گفت، حتی اگر از نظر فنی جایگزین مناسبی باشند. روغنی که استفاده می کنید، چه استاندارد، چه مصنوعی و چه جایگزین، باید غیر شوینده باشد.

اگر دستورالعمل های گارانتی شما نوع روغن را مشخص نمی کند، توصیه می کنیم از روغن کمپرسور 20 وزنی یا 30 وزنی استاندارد استفاده کنید. روغن با وزن 30 چسبناک تر است و در ماه های گرم محافظت بهتری خواهد داشت. در حالی که روغن 30 وزن در پوشش دادن قطعات مؤثرتر است، اگر دما خیلی پایین بیاید، می تواند برای استفاده غلیظ شود. یک روغن 20 وزنی در محیط های سرد بسیار بهتر عمل می کند تا اطمینان حاصل شود که کمپرسور روشن می شود و در صورت نیاز کار می کند.

روغن موتور در مقایسه با روغن کمپرسور هوا چگونه است؟

هنگام مقایسه روغن موتور با روغن کمپرسور هوا، مهم ترین تفاوت مربوط به کاری است که روغن برای انجام آن فرموله شده است. روغن کمپرسور به طور خاص برای کمپرسورهای هوا طراحی شده است. در همین حال، بیشتر روغن موتور با استفاده از کمپرسور هوا فرموله نمی شود.

آیا می توان از روغن موتور در کمپرسورهای هوا استفاده کرد؟ جواب کوتاه، نه است. روغن موتور مورد استفاده در ماشین یا کامیون شما معمولاً حاوی مواد شوینده است که برای موتورهای احتراق داخلی مفید است اما می تواند برای کمپرسورهای هوا مضر باشد.

اگر می خواهید از روغن موتور در کمپرسور هوای خود استفاده کنید، باید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید روغن موتوری که خریداری می کنید غیر شوینده است. در غیر این صورت، مواد شوینده به سرعت در کمپرسور هوای شما تجمع کربن ایجاد می کند.

در یک اتصال، روغن موتور غیر شوینده می تواند جایگزین مناسبی باشد. با این حال، اکثر مردم این نوع روغن موتور را برای وسایل نقلیه خود نگه نمی‌دارند، بنابراین این جایگزینی حداقل راحتی را اضافه می‌کند. علاوه بر این، تفاوت قیمت بین روغن کمپرسور و سایر انواع روغن نسبتاً کم است. بهتر است به جای آن روغن کمپرسوری را که مخصوص کمپرسور هوای شما ساخته شده است، ذخیره کنید.

آیا همه کمپرسورهای هوا به روغن نیاز دارند؟

فقط در صورتی که کمپرسور روغن کاری شده دارید باید به موتور روغن اضافه کنید. کمپرسورهای هوای بدون روغن نیازی به روغن ندارند زیرا از قبل پوشش داده شده و مستقیماً از کارخانه آب بندی شده اند.

به طور کلی، کمپرسورهای هوای روغن کاری شده، چرخه‌های کاری بالاتری را انجام می‌دهند و عمر موتور بیشتری نسبت به مدل‌های بدون روغن دارند. کمپرسورهای بدون روغن زیاد دوام نمی آورند زیرا زمانی که روغن کاری در نهایت از بین رفت راهی برای اضافه کردن روغن بیشتر به آنها وجود ندارد.

اکثر کمپرسورهای هوای روغن کاری شده نیز نسبت به مدل‌های بدون روغن بی‌صداتر کار می‌کنند – دلیل دیگری که چرا اکثر کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و سایر موارد استفاده صنعتی کمپرسورهای هوای نیاز به روغن را انتخاب می‌کنند.

توضیحات محصول

روغن کمپرسور از روغن های پایه پارافینی بسیار تصفیه شده و افزودنی های با کارایی بالا برای روانکاری فوق العاده در انواع کمپرسورهای هوای دوار و رفت و برگشتی فرموله شده است. تمامی گریدهای ویسکوزیته ISO با عملکرد عالی اکسیداسیون، محافظت در برابر سایش، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، جداسازی سریع آب و کنترل فوم فرموله شده اند.

ویژگی ها و مزایا

روغن کمپرسور به گونه ای طراحی شده است که عمر طولانی را در اکثر کاربردهای کمپرسور ارائه دهد. پایداری حرارتی و مقاومت در برابر اکسیداسیون این سیالات می‌تواند به حفظ کمپرسورهای تمیزتر کمک کند، در نتیجه دوره‌های طولانی‌تر بین تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده و تعویض روغن را ممکن می‌سازد. حفاظت برجسته ضد سایش و خوردگی برای افزایش عمر تجهیزات و در عین حال کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری طراحی شده است.

ویژگی ها مزایا و مزایای بالقوه

  • مقاومت فوق العاده در برابر اکسیداسیون و تخریب حرارتی کاهش رسوبات و کک شدن، عمر مفید طولانی با پتانسیل
  • کاهش تعمیر و نگهداری
  • حفاظت ضد سایش قوی می تواند به کاهش سایش اجزای کمپرسور و در نتیجه کاهش نیازهای تعمیر و نگهداری کمک کند
  • حفاظت عالی در برابر زنگ و خوردگی اجزای داخلی در برابر تخریب سطح محافظت می شوند و در نتیجه عمر قطعه را افزایش می دهند.
  • انتشار سریع فوم و کنترل انتشار هوا آزادسازی سریع فوم و هوا، محافظت از قطعات در برابر هوادهی و آسیب ناشی از حفره، منجر به کاهش سایش می شود.
  • جداسازی سریع آب از روغن انتقال کمتر به تجهیزات پایین دست.
  • کاهش تشکیل لجن در میل لنگ، خطوط تخلیه، کولسرها و کولرها

برنامه های کاربردی

روغن کمپرسور 68 برای استفاده در کمپرسورهای پره چرخشی و اسکرو مناسب است.
کمپرسور 68، 122 و 220 به عنوان روانکاری “یک بار” سیلندرهای کمپرسور رفت و برگشتی و همچنین میل لنگ و برخی از انواع کمپرسورهای دوار موثر هستند.
برای پمپ های خلاء و به عنوان روان کننده های R&O در سایر کاربردهای روغن صنعتی توصیه می شود
روغن کمپرسور برای تنفس هوا یا فشرده سازی اکسیژن توصیه نمی شود
در کاربردهای خدماتی شدید، جایی که تجهیزات در معرض دماهای عملیاتی بالاتر، در معرض رسوبات بیش از حد لاک الکل و کاهش عمر مفید هستند، سری Mobil Rarus™ 1000 اکیداً توصیه می شود. Mobil Rarus™ 1000 Series در درجه های ISO 32. 46 و 68 موجود است.
توصیه های سازنده کمپرسور را برای انتخاب روانکار دنبال کنید
برای گازهایی به غیر از هوا یا گاز طبیعی و برای توصیه های خاص روان کننده کمپرسور، لطفاً از نماینده امپریال اویل خود لطفاً استفاده کنید.

خصوصیات معمولی
روغن کمپرسور 68 122 220
اصطحکاک جنبشی
@40 درجه سانتی گراد
@100 درجه سانتی گراد
68
9.1
122
12.3
220
18.4
نقطه ریزش درجه سانتی گراد -21 -15 -12
نقطه اشتعال درجه سانتی گراد 240 230 245
چگالی @15°C 0.868 0.882 0.889
رنگ، ASTM 1.0 2.0 2.5

سلامت و امنیت

محصولاتی که در این برگه داده توضیح داده شده است از ذخایر پایه نفتی با کیفیت بالا ساخته شده اند که به دقت با افزودنی های انتخاب شده ترکیب شده اند. مانند تمام فرآورده های نفتی، بهداشت شخصی خوب و برخورد دقیق باید همیشه رعایت شود. از تماس طولانی مدت با پوست، پاشیدن به چشم، بلعیدن یا استنشاق بخار خودداری کنید.

جهت با خبر شدن از آخرین قیمت و لیست قیمت روغن های کمپرسور با ما تماس بگیرید