درب های بلوئر

صفحه در حال بروز رسانی است 

درب های بلوئر

درب های بلوئر

درب های دمنده: چه هستند و چگونه کار می کنند؟

درب دمنده یک فن قدرتمند است که یک متخصص انرژی آموزش دیده به طور موقت آن را در چارچوب یک درب بیرونی خانه شما نصب می کند. پس از کالیبره کردن دستگاه، فن هوا را از خانه بیرون می کشد و فشار هوای داخل را کاهش می دهد. سپس فشار هوای بیرونی بالاتر از طریق تمام شکاف‌ها، شکاف‌ها و منافذ بدون آب‌بندی مانند شکاف‌ها، ترک‌ها یا نفوذ سیم‌ها به داخل جریان می‌یابد. اگر شرایط اجازه کاهش فشار در خانه را نمی دهد، فن نیز ممکن است به صورت معکوس کار کند و فشار هوا در داخل خانه افزایش یابد.
در حالی که آزمایش دمنده در حال انجام است، تحلیلگر ممکن است از یک دوربین مادون قرمز برای مشاهده دیوارها، سقف ها و کف استفاده کند تا مکان های خاصی را پیدا کند که عایق از دست رفته و هوا نشت می کند. همچنین ممکن است تحلیلگر از یک مداد دود غیر سمی برای تشخیص نشت هوا در خانه شما استفاده کند. این تست ها میزان نفوذ هوای خانه شما را که روی لپ تاپ یا تبلت ثبت می شود، تعیین می کند.
تست درب دمنده به عنوان بخشی از ارزیابی انرژی خانه شما انجام می شود. پیمانکار شما همچنین ممکن است درب دمنده را در حین انجام آب بندی هوا (روشی که به عنوان آب بندی هوا به کمک درب دمنده شناخته می شود) و پس از آن برای اندازه گیری و تأیید سطح کاهش نشت هوا به کار گرفته شود.
درب های دمنده شامل یک قاب و پانل انعطاف پذیر است که در یک درب، یک فن با سرعت متغیر، یک فشارسنج دیجیتالی برای اندازه گیری اختلاف فشار داخل و خارج از خانه که به دستگاهی برای اندازه گیری جریان هوا معروف به مانومتر متصل می شود. .
دو نوع درب دمنده وجود دارد: کالیبره و بدون کالیبره. مهم است که حسابرسان از درب کالیبره شده استفاده کنند. این نوع درب دمنده دارای چندین سنج است که میزان هوای خروجی از خانه را از طریق فن اندازه گیری می کند.
درب های دمنده کالیبره نشده فقط می توانند نشتی را در خانه ها شناسایی کنند. آنها هیچ روشی برای تعیین تنگی کلی خانه ارائه نمی دهند.

درب های بلوئر

اطلاعات درب دمنده کالیبره شده به پیمانکار شما این امکان را می دهد که مقدار نشتی هوا را قبل از نصب بهبودهای آب بندی هوا تعیین کند و کاهش نشتی پس از تکمیل آب بندی هوا حاصل می شود.
آماده شدن برای تست درب دمنده
متخصص انرژی خانه شما تست درب دمنده را انجام می دهد، از جمله عبور از خانه شما، راه اندازی درب دمنده و انجام آزمایش. مراحل زیر به آماده سازی خانه شما برای آزمایش درب دمنده کمک می کند:
برنامه ریزی کنید تا با حسابرس در خانه خود گردش کنید. آماده باشید که به مناطقی اشاره کنید که می‌دانید پیش‌رو هستند یا به سختی حالت دادن به آن‌ها راحت است.
انتظار داشته باشید که حسابرس درخواست دسترسی به تمام قسمت های خانه شما از جمله کمدها، کابینت های توکار، اتاق زیر شیروانی، فضاهای خزنده و اتاق های بلااستفاده را بدهد.
حسابرس باید تمام درها و پنجره های بیرونی را ببندد، تمام درهای داخلی را باز کند، و هر دمپر شومینه، در و ورودی هوای اجاق هیزمی را ببندد.
اگر با چوب گرم می‌کنید، مطمئن شوید که همه آتش‌ها – حتی ذغال سنگ – قبل از رسیدن ممیز کاملا خاموش شده‌اند. هرگونه خاکستر را از شومینه های روباز جدا کنید.
از حسابرس انتظار داشته باشید که کنترل هایی را بر روی تمام وسایل سوخت فسیلی جو (مانند کوره، آبگرمکن، شومینه و اجاق گاز) تنظیم کند تا اطمینان حاصل شود که آنها در طول آزمایش آتش نمی گیرند. حسابرس باید آنها را پس از آزمون به موقعیت اصلی بازگرداند.
انتظار می رود این آزمایش بسته به پیچیدگی خانه شما تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.