دسته بندی ها 

مقالات مرتبط 

آنچه لازم است در باره بلوئر هوادهی بدانید؟ صفر تا صد 

How does a Roots blower work?

مشخصات قیمت خرید بلوئر کوبی چک kubicek کاتالوگ 

چه زمانی به تعمیر بلوئر نیاز است؟ 

حفاظت شده: Modular system for large blowers for process air applications 

حفاظت شده: Blower power for special applications 

حفاظت شده: Series GR positive displacement blower for process gases 

روشهای تصفیه فاضلاب با هوادهی بلوئر

صفحه در حال بروز رسانی است 

کاربرد بلوئر هوادهی

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

روشهای تصفیه فاضلاب با هوادهی بلوئر

در جهان کنونی موضوع دفع بهداشتی فاضلاب خانگی به عنوان یکی از شاخص های مهم زیست محیطی مطرح است. به این دلیل سازمان بهداشت جهانی همواره تاکید می کند که لوله کشی آب شهری هنگامی اهمیت و ارزش اصلی خود را خواهد داشت که در کنار آن شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب نیز وجود داشته باشد. از تاثیرات راه اندازی تصفیه خانه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

حفاظت از محیط زیست

ارتقای سطح بهداشت جامعه

جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی

تلطیف هوا با توسعه فضای سبز

جلوگیری از مصرف فاضلاب خام در کشاورزی

استفاده از کود تولیدی

بدین منظور طراحی و اجرای این تصفیه خانه ها به صورت کاملا مهندسی و بی نقص، همواره مدنظر مهندسان و کارشناسان فعال در این زمینه بوده است.

به طور کلی فاضلاب ها به دو دسته کلی فاضلاب بهداشتی و صنعتی تقسیم بندی می شوند که جهت تصفیه نمون آن روش های مختلفی طراحی و تصفیه خانه متناسب با آن ساخته می شود.

فرآیندهای متعارف تصفیه فاضلاب بهداشتی به طور کلی به شرح زیر میباشد:

فرآیند لجن فعال هوادهی گسترده:

یکی از اصلی ترین فرآيندهای تصفیه بیولوژیکی هوازی، فرایند لجن فعال میباشد که در حال حاضر به عنوان متداولترین فرایند براي تصفيه بيولوژيکي فاضلابهاي شهري استفاده ميشود. از بین روشهای مختلف لجن فعال روش هوادهی گستره (Extended Aeration Activated Sludge) یکی از کارامدترین و پرکاربردترین روشهای تصفیه فاضلاب میباشد. چون مواد آلي فاضلابها منبع غذائي ميکرو ارگانيسم‌ها هستند، تماس فاضلاب با تعداد بسيار زيادي ميکروارگانيسم اساس جريانهاي تصفيه بيولوژيکي است تا آلوده‌کننده‌ها در زمان کوتاهي از آب حذف شوند.

فرآیند لجن فعال هوادهی گسترده با رشد چسبیده تلفیقی

در مواردی که فاضلاب تولیدی دستخوش نوسانات کیفی زیادی بوده و همچنین در مواردی که محدودیت مکانی وجود دارد با قراردادن مدیای رشد چسبیده یا ثابت در حوض هوادهی، حجم حوض کاهش یافته و آهنگ حذف مواد آلی افزایش مییابد. این فرآیند که تلفیقی از رشد چسبیده و معلق میکرو ارگانیسمها در حوض هوادهی است به روش لجن فعال با رشد چسبیده تلفیقی(Integrated Fixed Film Activated Sludge) که به اختصار IFAS نامیده می شود مشهور است. در اين روش از مواد مختلفي بعنوان مديا استفاده مي‌شود که پر کاربردترین آن ترکيبات پلي‌اتيلن با دانستيه بالا(HDPE) مي‌باشد. زيرا علاوه بر مقاوم بودن دربرابر خوردگي فاضلاب، وزن مخصوصي در حدود 0/94- 0/96 دارند و به راحتي مي‌توانند در حوض هوادهي شناور بمانند. این مواد پلاستیکی در دو نوع ثابت و معلق در حوض هوادهی کار گذاشته می شوند.

 فرآیند SBR

سيستم SBR از يك راكتور پر و خالي شونده با جريان اختلاط كامل تشكيل شده كه تمامي مراحل فرايند لجن فعال در آن رخ ميدهد بدين صورت كه هنگامي كه يك راكتور در مرحله پر شدن ميباشد راكتور ديگر مراحل واكنش، ته نشيني جامدات و تخليه  پساب را طي مينمايد. در تصفیه فاضلاب جوامع کوچک که با مقادیر کم فاضلاب این سیستم بر سایر سیستمهای پیوسته لجن فعال مناسبتر است. بدین ترتیب کل فاضلاب تولیدی وارد مخزن واکنش شده و پس از هوادهی و ته نشینی ذرات جامد، آب زلال شده از بخش فوقانی با استفاده از پمپهای خاص و یا بصورت شیر برقی هوشمند تخلیه میگردد. این تصفیه خانه ها بصورت بتنی، فلزی و کامپوزیتی ارائه میشود.

فرآیند RBC

آکتور بیولوژیکی چرخان یک فرآیند بیوفیلمی  در تصفیه فاضلاب است که درآن مجموعه ای از دیسکهای پلیمری بر روی یک محور با استفاده از یک موتور الکتریکی با دور پایین , دیسکها را بصورت متناوب در هوا و فاضلاب به چرخش در می آورد و بدینوسیله هوادهی لازم انجام میگردد. فرایندRBC  بدون برگشت لجن,  بهره برداری میشود, زیرا غشای تشکیل شده به طور مداوم در حال رشد است. عدم نیاز به برگشت , بهره برداری آسان تری را میسر میکند. استفاده از اجزا و مؤلفه های راهبری ساده, مصرف انرژی را تا حد ممکن پایین می آورد و نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش میدهد.
[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

قیمت بلوئر ، قیمت بلوئر هوا ، قیمت بلوئر هوادهی ، قیمت یونیت هوادهی ، قیمت روتس بلوئر ، قیمت بلوئر جابجایی مثبت ، قیمت بلوئر دینامیکی ، قیمت بلوئر رفت و برگشتی ، قیمت بلوئر روتاری ، قیمت بلوئر تک پیستونی ، قیمت بلوئر چند پیستونی ، قیمت بلوئر دیافراگمی ، قیمت بلوئر روتاری وین ، قیمت بلوئر رینگ مایع ، قیمت بلوئر اسکرول ، قیمت بلوئر اسکرو ، قیمت بلوئر کلاو ، قیمت بلوئر چنگکی ، قیمت بلوئر سانتریفیوژ ، قیمت بلوئر سایدچنل ، قیمت توربو بلوئر ، قیمت فن بلوئر ، قیمت بلوئر کمپرسور ، قیمت بلوئر هوادهی روتس ، قیمت بلوئر صنعتی ، قیمت بلوئر تصفیه خانه ، قیمت بلوئر استخر ماهی ، قیمت بلوئر فاضلاب ، قیمت بلوئر پرورش ماهی ، قیمت بلوئر کارخانه سیمان ، قیمت بلوئر کارخانه قند ، قیمت بلوئر آزمایشگاه ، قیمت دستگاه بلوئر ، قیمت بلوئر دستی ، قیمت بلوئر ارزن ، قیمت بلوئر سه لوب ، قیمت فولی بلوئر ، قیمت تسمه بلوئر ، قیمت صدا خفه کن بلوئر ، قیمت بلوئر دمنده ، قیمت شفت بلوئر ، قیمت قطعات بلوئر  ، قیمت بلوئر انتقال آرد ، قیمت بلوئر تک فاز ، قیمت بلوئر سه فاز ، قیمت بلوئر روبوسکی ، قیمت بلوئر گرین تک ، قیمت بلوئر لانگ تک ، قیمت بلوئر درسر ، قیمت دنده بلوئر

[/av_textblock]