بلوئر هوادهی

بلوئر هوادهی یا دمنده هوا برای دمیدن هوا به داخل لوله ها سپس به دیفیوزر های تصفیه خانه های فاضلاب یا برای دمیدن هوا در استخر ها ، جکوزی ها و … مورد استفاده می شود. به طور کلی استفاده از دو نوع بلوئر هوادهی عمومیت دارد، این دو نوع عبارتند از بلوئر گریز از مرکز و بلوئر دوار با جابه جایی مثبت.

هنگامی که از بلوئر هوادهی گریز از مرکز استفاده می شود که ظرفیت واحد از  85 مترمکعب بر دقیقه هوای آزاد بیشتر باشد. در ظرفیت های کمتر باید دقت کرد که دستگاه بلوئر هوادهی بتواند هوای لازم را در آهنگ های جریان کم تامین کند.

کاربرد بلوئر هوادهی

بلوئر های گریز از مرکز سر و صدای ناهنجاری تولید می کند. و باید در قسمت های ورودی و خروجی آن صدا گیر نصب شود.

در تصفیه خانه های فاضلاب ، بلوئر ها باید هوا را در گستره ی دلیلی از آهنگ های جریان و گستره ی نسبتا باریکی از فشار های تحت شرایط محیطی گوناگون تامین کنند.

معمولا هر بلوئر فقط در یک مجموعه شرایط راهبری خاض کارایی دارد. چون در هر تصفیه خانه فاضلاب  لازم است که هوا با آهنگ های مختلف جریان تامین شود ، باید در طراحی  سیستم بلوئر ، وسایلی برای تنطیم و خاموشی به موقع آنها پیش بینی کرد. روش های دستیابی برای شرایط تنظیم یا خاموشی بلوئر ها عبارتند از :

  1. قطع جریان هوا یا کنار گذاشتن آن
  2. تنظیم هوای ورودی
  3. تنظیم دیفیوزر های تخلیه کننده هوا
  4. استفاده موازی از چند دستگاه دمنده

کاربرد بلوئر هوادهی

تنظیم هوای ورودی و استفاده از دیفیوزر های قابل تنظیم قفط در مورد بلوئر های هوادهی گریز از مرکز امکان پذیر است. در دمنده های جابه جایی مثبت بیشتر از موتور های دور متغیر استفاده می شود. قطع یا کنار گذاشتن جریان هوا نیز روشی موثر برای جلوگیری از پدیده ضربه قوچ در بلوئر های گریز از مرکز است. این پدیده زمانی رخ می دهد که بلوئر به طور متناوب با ظرفیتصفر و ظرفیت کامل کار کند. و سبب ارتعاش و داغ شدن بیش از حد می شود.

مشخصه های کاری بلوئر هوادهی گریز از مرکز شبیه مشخصه های کاری تلمبه های گریز از مرکز با سرعت ویزه کم است. فشار تخلیه از حالت خاموشی افزایش می یابد و در ظرفیت ۵۰ درصد به حداکثر خود می رسد و سپس افت می کند.

بلوئر های هوادهی در در شرایط استاندارد هوادهی درجه بندی می شوند که این شرایط عبارتند از دمای ۲۰ درجه سانتی گراد و فشار ۷۶۰ میلی متر جیوه و رطوبت نسبی ۳۶ درصد و وزن مخصوص هوای استاندارد 1.20 کیلوگرم بر  مترمکعب. چگالی هوا بر عملکرد دمنده های گریز از مرکز تاثیر می گذارد و تغییر دما یا فشار هوای ورودی سبب تغییر چگالی  هوا می شود.

هر قدر چگالی گاز بیشتر باشد ، فشار بالاتر می رود در نتیجه نیروی بیشتری برای فشرده کردن هوا لازم است.

کاربرد بلوئرها در صنایع :

  • پمپ های سم پاشی
  • پتروشیمی ها
  • اسید سازی ها
  • سیلو ها
  • صنایع آبکاری و گالوانیزه
  • تصفیه خانه ها
  • تامین هوای ماشین ها با نیاز به هوای بالا
  • جمع آوری گرد و غبار
  • خشک کن ها
  • الکل سازی
  • صنایع تولید آرد
  • تولید سیمان
  • معادن
  • نساجی
  • نفت
  • گاز
  • هوادهی استخر های آبزیان
  • صنایع کاغذ و مقوا
  • صنایع چوب
  • صنایع کاشی و سرامیک
  • و….

به طور کلی کابردشان بسیار گستره است و در اغلب صنایع مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع:

انتقال آلومینیوم از اکسید آلومینیوم و سایر مواد خام فله خام. تاسیسات تحت فشار و حالت خلاء کار می کنند و ثابت یا قابل حمل می باشند (به عنوان مثال بارگیرها و بارگیران نوع گاردی). قابليت در طراحي سيستم حمل و نقل پنوماتيک. سبز (1000 mbar / 14.5 psig) به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد.

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع سیمان:

حمل و نقل سيمان، پنوماتيک از وعده هاي خام، سيمان، گرد و غبار کوره، سنگ آهک، پودر زغال سنگ.

تاسیسات تحت فشار و حالت خلاء کار می کنند و ثابت یا قابل حمل (مانند بارگزاری) هستند. توانایی در طراحی سیستم پنوماتیک. کمپرسورها (1000 mbar / 14.5 psig) به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

برنامه های دیگر عبارتند از:

* مخلوط کردن – وعده های غذایی خام

* هوادهی – وعده های غذایی و سیمان خام

* هوا احتراق – کوره و مشعل تولید انرژی:

بسیاری از سیمان تولید زغال سنگ خود نیروگاه اخراج شده فلوئورس برای گرد و غبار ذغال سنگ و انتقال و انتقال آلودگی و کنترل آلودگی فرایند desulphurization گاز سوز (اکسیداسیون) استفاده می شود.

کاربرد بلوئر هوادهی صنعت محیط زیست:

محیط زیست فاضلاب شهری یا زباله های زیستی صنعتی مانند محصولات غذایی برای خوراک میکرو ارگانیسم ها با اکسیژن محلول مورد نیاز برای هضم محصولات ضایعات خورنده.

کاربرد بلوئر هوادهی صنعت تصفیه آب و فاضلاب:

اجازه می دهد تا درجه حرارت گاز بهبود یابد و گاز مجتمع به طور عمده از متان متشکل از فلزات حاوی هیدروژن سولفید (H2S) نیز به عنوان گاز هیدروالک و گاز زباله شناخته شده است. از طریق تجزیه طبیعی مواد طبیعی و یا فرسایش سریع در تاسیسات تصفیه پساب تولید می شود.

گاز یا به منظور انتقال مجدد گاز، یا در یک فرآیند مجددا پخش می شود یا به عنوان سوخت برای ژنراتورهای برق و دیگر دستگاه های راننده موتور داخلی استفاده می شود. این گاز هر دو مواد منفجره و خورنده است – TMVT دارای بلورس های بیوگاز است.

سیستم های هوادهی حباب تکنولوژی تصفیه فیزیکی، درشت و غشایی. فلاورها نیز برای شستشوی فیلتر، تمیز کردن مخزن حشره، عملیات ضدعفونی و بازیابی گاز استفاده می شود. کمپرسورهای روغن بدون نیاز به سیستم هوادهی عمیق برای تامین هوا در فشار تا 1 بار مناسب هستند.

جابجایی مثبت بهینه سازی permitenergy را تحت شرایط جریان متغیر با استفاده از درایوهای فرکانس متغیر (VFDs) می نامند. کاهش سرعت معمولی به میزان 3: 1 امکان پذیر است.

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع غذایی و دارویی:

سیستم های ریختن. صنعت: مواد غذایی، آشامیدنی و دارویی TMVT دمنده های نفت رایگان برای تامین 100٪ هوای آزاد روغن به مواد غذایی مختلف (نوشیدنی بسته بندی گوشتی، مرغ، و غیره) و فرآیندهای دارویی است. برنامه اصلی شامل انتقال پنوماتیک در حالتهای خلاء و فشار برای انتقال مواد خشک از قبیل:

آرد، نمک، شکر، دانه، ادویه جات، شکلات و پودر شیر و دیگر مواد طبیعی و انسان مواد غذایی خشک شده مواد خام مورد استفاده در مواد غذایی و دارویی را تولید می کند.

مواد به داخل و از راه آهن منتقل می شوند ماشین آلات، سیلوها، قوطی ها و دیگر اجزای انتقال فله.

کاربرد بلوئر هوادهی صنایع هیدروکربنی:

استخراج هیدروکربن خاک و بخار حلال استخراج برای مقاصد اصلاح خاک انجام می شود. فشار یا ترکیبی از دستگاه های فشار و انفجار برای تخلیه هوا از طریق منطقه آلوده به تبخیر ترکیبات آلی فرار (VOCs) که در جریان هوا برای بازیافت یا دفع فوری حمل می شوند استفاده می شود.

هیدروکربن ها ممکن است شامل محصولات نفتی و حلال های صنعتی که به طور تصادفی از وسایل نقلیه یا از مخزن ذخیره سوخت نشت می شود. تصفیه آب 100 درصد بدون روغن بدون هوا تهویه هوا به تولید کنندگان ازن و فیلتر کردن

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع غذایی و دارویی:

توانایی در طراحی سیستم انتقال پنوماتیک. Vacuum برای مدیریت ماشین آلات بسته بندی استفاده می شود و محصولات نهایی را اداره می کند.

بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی و داروسازی کارخانه های تصفیه آب را طراحی می کنند و به منظور جلوگیری از آلودگی مواد زائد، ChemicalBlowers برای انتقال، افزایش و فشرده کردن تعداد زیادی گازهای منفرد، خورنده و انفجاری در کارخانه های شیمیایی و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

گازها عبارتند از: نیتروژن، هیدروژن، گاز طبیعی، گاز فوران و گاز خروجی، گاز کلر و ترکیبات مختلف هیدروکربنی به نام تنها چند. کربن هیدروکربوری و گازهای آلوده مانند گاز کوره فلاور و کک نیاز به بادکنک ها و کمپرسورهای مخصوص روغن بدون روغن دارند. در صنایع خشک کننده استفاده می شود.

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع شیمیایی،نفت ، گاز:

صنایع: Petro-ChemicalBlowers برای انتقال، افزایش و فشردن تعداد زیادی از گازهای ناپایدار، خورنده و مواد منفجره در گیاهان شیمیایی و پالایشگاه ها. کمپرسورها و کمپرسورهای مورد استفاده برای انتقال گازها در صنعت نفت گازها عبارتند از:

نیتروژن، هیدروژن، گاز طبیعی، گاز فلاور و گاز خروجی، گاز کلر و ترکیبات مختلف هیدروکربنی برای نام گذاری تنها چند. گازهای غیر مجاز اغلب می توانند توسط کمپرسورهای اسکریپت تزریقی روغن مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که هیدروکربن ها و گازهای آلوده مانند گازهای گلخانه ای و گاز کوره.

دمنده ها در سیستم های خشک کننده بازسازی استفاده می شود

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع معادن:

صنایع: MiningBlowers و کمپرسورها در معادن مس، نیکل، طلا و الماس به نام تنها چند مورد استفاده می شوند. برنامه های اصلی: انتقال پنوماتیک از مواد فله خشک. * توانایی در طراحی سیستم انتقال پنوماتیک. بلورس (1000 mbar / 14.5 psig) به طور گسترده استفاده می شود. * تامین هوا برای فرایندهای اکسیداسیون و دیگر برنامه های پالایش * S

دستگاه هواده یا بلوئر هوا استخر پرورش ماهی قزل آلا:

در مزارع پرورش ماهی یا استخرهای پرورش ماهی گرمابی و سردابی (قزل آلا ، کپور و سایر آبزیان) جهت هوادهی آب استخرهای ماهی و میگو و انتقال اکسیژن مورد نیاز بچه ماهی ها و سایر موجودات آبزی از بلوئر هوا(دستگاه هواده) یا پمپ هوادهی استخر وهمچنین دیفیوزر هوا به منظور اکسیژن رسانی به آب در مزارع پرورش ماهی و آبزیان استفاده می شود.

با توجه به ابعاد استخرهای پرورش ماهی و مقدار هوای مورد نیاز، هر دو مدل بلوئرهای روتس و سایدچنل که هوادهی عمقی انجام می دهند قابل استفاده است.

در مزارع پرورش ماهی ، بلوئر ها اکسیژن مورد نیاز ماهی ها و سایز آبزیان را تامین می کنند.تامین اکسیژن کافی در مزارع پرورش ماهی سبب افزایش وزن بچه ماهی شده و فرآیند تولید را کوتاه تر می کند.