قیمت بلوئر / وکیوم ساید چنل

صفحه در حال بروز رسانی است 

بلوئر ساید چنل

کاتالوگ بلوئر ساید چنل ، https://www.parsblower.comساید چنل ایرانی ، خرید بلوئر ساید چنل ، قیمت ساید چنل ، ساید چنل چیست ، نمایندگی ، پمپ هوادهی ، SIDE CHANNLE ، ، شوفو ، showfu
 
بلوئر ساید چنل SHOWFOU
کاتالوگ بلوئر ساید چنل ، ساید چنل ایرانی ، خرید بلوئر ساید چنل https://www.parsblower.com، قیمت ساید چنل ، ساید چنل چیست ، نمایندگی ، پمپ هوادهی ، SIDE CHANNLE ، ، گرینکو ، Greenco
بلوئر ساید چنل GREENCO
کاتالوگ بلوئر ساید چنل ، ساید چنل ایرانی ، https://www.parsblower.comخرید بلوئر ساید چنل ، قیمت ساید چنل ، ساید چنل چیست ، نمایندگی ، پمپ هوادهی ، SIDE CHANNLE ، ، هوهسینگ ، HO HSING ، تایوانی
بلوئر ساید چنل HOHSING
کاتالوگ بلوئر ساید چنل ، ساید چنل ایرانیhttps://www.parsblower.com ، خرید بلوئر ساید چنل ، قیمت ساید چنل ، ساید چنل چیست ، نمایندگی ، پمپ هوادهی ، SIDE CHANNLE ، ، اس پی سی ، spc ، چینی
بلوئر ساید چنل SPC
فروش بلوئر ساید چنل ، قیمت ساید چنل https://www.parsblower.com، برند های ساید چنل ، پمپ هواده ساید چنل ، ساید چنل ایرانی

ساید چنل Side channel، بلوئر ساید چنل، پمپ ساید چنل، بلوئر توربینی و ورتکس پمپ همگی نام های مختلف این دستگاه می باشند.  ساید چنل قابلیت استفاده در حالت فشار مثبت به عنوان پمپ هواده و همچنین در صورت نیاز، قابلیت استفاده به جای پمپ خلاء را دارا می باشد.

فروش بلوئر ساید چنل https://www.parsblower.com، کاتالوگ بلوئر ساید چنل ، ساید چنل چیست؟

روش کار ساید چنل

نیروی محرکه ساید چنل عموما از طریق الکتروموتور تامین می شود. به این صورت که شفت متصل به پروانه این دستگاه به صورت کوپل مستقیم به الکتروموتور اتصال پیدا می کند و با گردش الکتروموتور پروانه تک یا چند پره ساید چنل به حرکت در می آید.

گردش پره ها در فضایه بسته باعث مکش هوا و با ایجاد انرژی جنبشی در آن هوا را تا حدودی فشرده می کند و در نهایت هوا با سرعت و فشار به سمت دهانه خروجی بلوئر ساید چنل پرتاب می گردد. ساختمان ساید چنل به گونه ای طراحی شده که این دستگاه بدون هیچ گونه روغنی عمل فشرده سازی هوا را انجام می دهد و با این حال برای افزایش طول عمر این دستگاه توصیه می شود در ورودی حتما از فیلتر های مخصوص استفاده شود.

تقسیم بندی بلوئر ها

در صنعت برای دمش هوا از بلوئر ها استفاده می شود. خانواده بلوئر ها از نظر ساختار و نوع عملکردی دارند به چند قسمت تقسیم بندی می شوند

بلوئر های تک و یا چند مرحله ای یا بلوئر ساید چنل

عملکرد این نوع بلوئر بر اساس فواصل متغییر بین پره ها و همچنین ایجاد توربولانس و ایجاد فشار در دبی های مختلف می باشد. بلوئر ساید چنل عموما در کابرد های هوادهی با عمق و دبی پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

فن های سانتریفیوژ:

در کابرد هایی که به دبی هوای زیاد و فشار کم احتیاج باشد استفاده از فن های دمنده و مکنده گزینه مناسبی می باشد. استفاده از فن ها عموما در سیستم های تهویه مطبوع و دستگاه های تصفیه هوای خانگی و صنعتی متداول می باشد.

 

کمپرسور های اسکرو:

کمپرسور اسکرو از طریق گردش دو روتور اسکرو شکل هوا را مکش کرده و سپس هوا را ما بین مارپیچ ها به دام انداخته و عمل فشرده سازی را انجام می دهد. استفاده از کمپرسور ها عموما در کاربرد هایی با فشار بالا و دبی پایین می باشد.

 

بلوئر روتس :

روتس بلوئرها دستگاه هایی دورانی هستند که از طریق به دام انداختن  هوا بین لوب های خود، هوا را فشرده سازی می کنند. بلوئر روتس دستگاهی بدون روغن می باشد و توانایی افزایش فشار تا 1.5 بار را دارا می باشد.

مزایای استفاده از ساید چنل

امروزه استفاده از بلوئر ساید چنل در کاربرد های مختلف رو به افزایش است. در زیر به تعدادی از مزیت های استفاده از این دستگاه اشاره شده است:

  • عمر طولانی بدون نیاز به بیرینگ
  • سطح صدای کم
  • وزن کم
  • در ساید چنل چند پره امکان افزایش فشار تا 1 بار وجود دارد
  • عدم نیاز به روغن کاری ( اویل فری)
  • ترکیب ساید چنل و دیفیوزر توانایی این دستگاه را در هوادهی در عمق افزایش می دهد.
  • قیمت مناسب و مصرفی انرژی پایین

جدول کاربرد ساید چنل

وکیوم مرکزی صنعت بسته بندی
تخمیر مواد غذایی سورتینگ و دسته بندی مواد
وکیوم دندانپزشکی بسته بندی تحت خلاء
خشک کردن مواد صنعت پلاستیک
پر کردن سیلو ، بطری و کیسه تهویه حوزچه ماهی ها
خنک کاری و خشک کننده محصولات اکسترودر آنالیز گازها
فوم EPS جارو برقی های صنعتی
انتقال مواد گرانولی پرینتر های لیزری
تزریق پلاستیک انتقال مواد پنوماتیکی
ترموفرمینگ جکوزی استخر
صنعت چاپ و کاغذ سورتینگ نامه ها
صنعت نساجی جابجایی اجسام با نیروی باد
هوادهی در سیستم های تهویه فاضلاب اصلاح خاک

بخش بندی ساختار انواع ساید چنل

ساید چنل ها از ساختار ساده ای تشکیل شده اند که هر کدام از بخش ها وظیفه عملکردی خاصی دارند. برای آشنایی بیشتر با کارکر بلوئر ساید چنل به بخش هایی از این دستگاه اشاره می شود:

 

پروانه یا ایمپلر :

عضو اصلی ساید چنل side channel پروانه می باشد که عموما از جنس آلومینیوم ساخته می شود. ساید چنل ها از یک یا چند پروانه تشکیل شده اند که تعداد پروانه ها ی بیشتر باعث افزایش فشار می شود.

پوسته:

پوسته ساید چند محلی برای نصب اجزای متحرک می باشد و فاصله کم پوسته با پروانه علت تراکم هوا است.

الکتروموتور :

الکتروموتور قلب ساید چنل و عامل به حرکت درآوردن پروانه ها می باشد. الکتروموتورهایی که در ساید چنل ها استفاده می شود عموما در دو دور 1400 و 3000 و از نظر توان بین 500 وات تا 30 کیلووات مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که اتصال و انتقال قدرت در ساید چنل ها از نوع کوپله مستقیم می باشد.

 

در ساید چنل ها جهت فشرده سازی و دمش هوا از قطعات دیگری مانند فیلتر هوای ورود و خروج، نمایش گر فشار (گیج فشار) ، شیر یکطرفه ، شیر اطمینان و اتصالات و یاتاقان ها استفاده شده است.

انتخاب بلوئر ساید چنل

قبل از انتخاب پمپ هواده ساید چنل لازم است دو پارامتر اصلی زیر بررسی شود

فشار کاری بلوئر ساید چنل :

ساید چنل های تک یا چند پروانه بسته به نوع کاربردی که در آنها استفاده می شوند ، حداکثر فشار 1000 میلی بار را تولید می کند. تک یا چند پروانه بودن این دستگاه در فشار کاری آن تاثیر گذار است و به همین علت در زمان انتخاب ساید چنل لازم است به این نکته توجه شود.

 

ظرفیت هوادهی ساید چنل :

هوادهی ساید چنل دومین پارامتر مهم در انتخاب آن می باشد. توان موتور ، تعداد پره ها و ابعاد سایدچنل در حجم هوادهی تاثیر مستقیم دارند و در هنگام انتخاب ساید چنل باید این نکته در نظر گرفته شود که میزان هوادهی با فشار دستگاه نسبت عکس دارد. به این صورت که در صورت افزایش فشار هوادهی دستگاه کاهش پیدا می کند.