تعمیر موتور یخچال | تعمیر کمپرسور یخچال | تعمیر موتور ساید بای ساید

صفحه در حال بروز رسانی است 

 

تعمیر موتور یخچال

تعمیر موتور یخچال – تعمیر کمپرسور یخچال

تعمیر موتور یخچال یکی از حرفه ها و تخصص ها و فعالیت‌های تکنسین های تعمیر یخچال است که نیازمند تخصص بوده و به راحتی نمی‌توان آن را انجام داد. برای اینکه بتوانید موتور یخچال خود را تعمیر کنید لازم است که تخصصی در این رابطه داشته باشید و یا اطلاعات و شناختی از موتور یخچال، قطعات درونی آن، نحوه تعمیر و بازسازی آن داشته باشید. تعمیر موتور یخچال فریزر کار یک متخصص باتجربه وکار ازموده است که گاهی افراد با توجه به دانش و مهارت فنی خود تصمیم میگیرند که اقداماتی در این راستا انجام دهند . متاسفانه خساراتی نیز ایجاد میکند که فرد حتما باید به تعمیر موتور یخچال به صورت جدی اقدام کرده و هزینه زیادی بپردازد. پس بهتر است که کار تعمیر موتور یخچال فریزر و تعمیر موتور ساید بای ساید را بر عهده افرادی بگذارید که در این راه تخصصی کسب کرده اند و به تعمیر موتور یخچال مشغول هستند .

تعمیر موتور یخچال

جهت تعمیر موتور یخچال باید قطعات آن را شناخت تا عیوب و ایرادات احتمالی که ممکن است یخچال داراباشد را برطرف کرد و سپس به تنظیم و ازمایش کمپرسور و تعمیر کمپرسور یخچال اقدام کرد.
در زیر تعدادی از قطعات یخچال که شناخت انها برای یافت محل ایراد و دلیل صحیح کار نکردن یخچال ضروری است را به شما معرفی خواهیم کرد.

رفع عیوب احتمالی در تعمیر موتور یخچال

    1. حسگر دما

       

 

در تعمیرموتور یخچال یافتن قطعات معیوب بسیار اهمیت دارد. حسگر دما به عنوان ترمیستور شناخته میشود و در یخچال فریزر ها مانند یک صفحه کنترل عمل میکند درصورتی که یخچال فریزر شما طولانی کار میکند،زیاد از حد گرم و یا سرد است احتمالا باید به تعویض حسگر دما بپردازید.

    1. لامپ یخچال

       

 

شاید تاکنون تنها کاربرد لامپ درون یخچال را برای روشنایی میدانستید اما در تعمیر موتور یخچال یکی از موارد که برای کارکرد درست موتور بررسی میگردد این لامپ است.

    1. تعویض یخ ساز

       

 

تعمیر موتور یخچال همیشه سخت نیست و گاهی تنها مشکلاتی همچن ساخته نشدن یخ، دمای پایین و بازدهی کم یخچال میباشد که لازم است یخ ساز مناسب جایگزین کیت یخ ساز موجود در یخچال فریزر شما گردد. اصولا پس از تعویض یخساز یخچال فریزر، حدود ۲۴ساعت طول میکشد تا یخ ساز شما بتواند یخ تولید کند.

    1. محافظ درب یخچال

       

 

این محافظ های پلاستیکی که در تعمیر موتور ساید بای ساید و تعمیر موتور یخچال مهم است و نقشی اساسی برای باز و بسته شدن درب یخچال دارد. این قطعه پلاستیکی ممکن است در طول زمان دچار فرسودگی گردد و به خوبی عمل نکند و در نتیجه مواد غذایی موجود در یخچال فریزر دچار آسیب گردد.

    1. فن تبخیر و فن یخچال

       

 

در هنگام تعمیر موتور یخچال ممکن است به این مورد برخورد کنید که یخچال شما زیادی گرم است و یا سرو صدای زیادی در هنگام کار کردن دارد اگر چنین مشکلی وجود دارد قبل از اینکه به بررسی و تعمیر کمپرسور یخچال بپردازید بهتر است فن یخچال را بررسی کرده و نسبت به تعویض ان اقدام کنید.

 

 

 

 

فیلم نمایندگی مجاز تعمیر موتور یخچال

 

تعمیر کمپرسور یخچال

تعمیر موتور یخچال همیشه بسته به لوازم جانبی و یا قطعاتی که خارج از یخچال نمی باشد و باید بررسی کنید ببینید کمپرسور یخچال سالم است یا خیر و یا نیازمند تعویض یا تعمیر میباشد یانه؟
در تعمیرات یخچال فریزر یکی از مشکلات بسیار بزرگی که وجود دارد تعمیر کمپرسور یخچال می باشد. کمپرسوریکی از قطعات بسیار مهم در یخچال ها است که کارآن تغییر هوا، سرد سازی یخچال می باشد.
تشخیص این مشکل که یخچال شما به چه دلیل خراب شده است وبه تعمیر موتور یخچال و یا تعمیر موتور ساید بای ساید نیازمند شده‌اید کاری سخت و دشوار می باشد. اما با استفاده از اطلاعاتی میتوانید بررسی کنید که به تعمیر کمپرسور یخچال نیازمند هستید یا خیر؟ هزینه تعمیر موتور ساید بای ساید یا تعمیر موتور یخچال خود به تنهایی مشکلات بسیار زیادی برای افراد وجود اورده است اما تعمیرکار ها عموماً به می توانند تشخیص دهند آیا به تعمیر کمپرسور یخچال و یا تغییر موتور یخچال فریزر نیازمند هستید یا خیر؟ سعی کرده ایم چهار مشکل اساسی که ممکن است شما را نیازمند تعمیر کمپرسور یخچال کندبرای شما توضیح دهیم.

تعمیر کمپرسور یخچال

    1. توقف فن یخچال

       

 

تعمیر کمپرسور یخچال همیشه لازم نیست بهتر است قبل از اقدام به تعمیر موتور یخچال به بررسی فن خنک کننده کمپرسور بپردازید. وجود یک فن برای خنک کردن سیستم لازم و ضروری است. مشکلاتی مثل گرمای بیش از حد باعث اسیب رسیدن به کمپرسور یخچال میگردد در صورتی که فن دچار مشکل شده است کافی است که آن را تعویض کرده و فن جدید جایگزین آن کنید.
در این مورد شما نیازمند تعمیر کمپرسور یخچال نخواهید بود برای تعویض فن موتور یخچال و یا تعویض فن یخچال بهتر است که به یک تکنسین و متخصص تعمیر موتور یخچال مراجعه کنید زیرا کاری تخصصی می باشد و ممکن است اگر خود اقدام به این کار کنید به یخچال فریزر آسیب بزنید.

    1. ایراد دکمه استارت یخچال

       

 

اگر کمپرسور شما خاموش می کند ودیگر کار نمی کند ممکن است مشکل از صفحه کنترل کمپرسور باشد. این به این معنی است که فشار کمپرسور بیش از حد بوده و اضافه فشار دارد و منظور آن است که شما نیازمند تعمیر کمپرسور یخچال فریزر خود هستید. کمپرسورها نیازمند به مراقبت هستند و باید از آنها مراقبت نمود تا فشار درستی را تجربه کند بهتر است که فشار دستگاه خود را بررسی کنید گاهی نیز کافی است که کمپرسور و قطعات آن را تمیز کنید و به نگهداری و مراقبت از آن بپردازید.

    1. خنک نبودن یخچال فریزر به اندازه کافی

       

 

یکی از مهمترین نشانه ها برای تعمیر کمپرسور یخچال و تعمیر موتور یخچال خنک بودن یخچال به اندازه کافی می باشد اگر شما متوجه میشوید که قسمت‌های از یخچال فریزر شما خنک تر از قسمت‌های دیگر می باشد و قسمتی دمای بیش از حد پایینی دارد برای تعمیر موتور ساید بای ساید شما در این موارد باید به تعمیر کمپرسور یخچال بپردازید و آن را جدی بگیرید. بهتر است که برای تنظیم تست کمپرسور از یک متخصص و یا تکنسین تعمیر یخچال فریزر که آشنا به اینگونه وسایل و تجهیزات الکترونیکی و قطعات لوازم خانگی میباشد مراجعه کنی. البته تنها دلیل خنک نکردن یخچال ممکن است کمپرسور یخچال نباشد و شما به تعمیر کمپرسور یخچال نیازمند نباشید اما بهتر است یک متخصص یخچال شما را بررسی کند و دلایل و عوامل دیگر را نیز شناسایی نمایند.

    1. سرو صدای بیش از حد کمپرسور

       

 

کمپرسور یخچال امروزه در یخچال های فریزر و یخچال فریزر های ساید بای ساید بدون صدا می باشد و اصلاً صدایی ندارد، بنابراین اگر صدای ایجاد شود و شما متوجه صدای عجیب و غریبی شوید ممکن است مشکلی داشته باشد و نشانه خوبی نباشد. و شما به تعمیر کمپرسور یخچال و یا تعمیر موتور یخچال خود نیازمند شوید. عموما کمپرسوری که سر و صدا ایجاد می‌کند کمپرسور غیر استاندارد می باشد و بهتر است که این کمپرسور را تعویض نمایید زیرا هم فشارهای زیادی به یخچال وارد می‌کند و هم ممکن است خطرات بیشتری نیز ایجاد کند. کمپرسور یخچال گاز و فشار داخل یخچال را تحمل میکند اگر صدای بسیار زیادی داشته باشد ممکن است نشانه این باشد که از فشار و گاز داخل یخچال به خوبی محافظت نشود بنابراین بهتر است که تعمیر موتور یخچال فریزر خود و تعمیر کمپرسور یخچال بپردازید و این قطعات را با دقت بررسی کنید که نیازمند یک متخصص در اجرای این امر می باشید.

قیمت موتور یخچال،یخچال فریزرو موتور ساید بای ساید در سال۹۸(کمپرسور یخچال)

 

در تعمیر موتور یخچال گاهی ممکن است این مسئله برخورد که نیازمند تعویض موتور یخچال و دانستن قیمت موتور یخچال فریزر و یا کمپرسور یخچال باشید با توجه به اینکه طول مدت زمانی که کمپرسور یخچال و موتور یخچال می‌تواند فعالیت کند که حدود ۱۰ سال می‌باشد بنابراین اگر موتور یخچال فریزر شما نیازمند تعمیر در زمانی کمتر از کارکرد خود است باید دقت کنید که کمپرسور شما از چه برندی است و چه ویژگی‌هایی دارد و یا آیا از نوع مرغوب میباشد یا خیر؟ در هنگام تعمیر موتور یخچال تعمیرکار به شما می‌گوید که این کمپرسور برند خوبی میباشد و یا حتی برای یخچال فریزر شما مناسب است یا خیر. در صورتی که بنا بر تشخیص تعمیرکار شما نیازمند شوید که قیمت موتور یخچال خود را در سال های جدید بدانید قیمت یک موتور یخچال فریزر با تجربه برند، مدل، قدرتی که متفاوت و گوناگون گوناگون میباشد. از دیگر عواملی که می‌توان برای قیمت موتور یخچال تاثیر بگذارد آن توان آن اندازه آن و قدرت موتور یخچال باشد. به این مورد نیز باید دقت کرد که موتور یخچال فریزر یک قطعه وارداتی است و نواسانات ارز و قیمت ارز بر روی آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد و ممکن است هزینه آن را کمی بالا و پایین بیاورد. اگر موتور یخچال فریزر شما یک موتور عالی باشد و مناسب یخچال فریزر شما با توجه به مراقبت‌های لازم که از یخچال فریزر می شود شما نیازمند تعمیر موتور یخچال و یا تعویض آن نخواهید بود.

اجزای تشکیل دهنده کمپرسور موتور یخچال

تعمیر موتور یخچال و تعمیر کمپرسور یخچال نیازمند تخصص خاصی می باشد که تمامی تعمیر کاران یخچال فریزر این تخصص را دارا میباشند. کمپرسور یکی از قطعات اصلی یخچال فریزرها است که در مدل ها و تنوع های گوناگون تولید شده و در قسمت های مختلف از صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپرسور قطعه ای میباشد که گاز مبرد را فشرده می کند و آن را تبدیل به هوای خنک میکند. فشار و گاز درون یخچال فریزر توسط کمپرسور ها محافظت می شود. یک کمپرسور از قطعاتی مانند پیستون میل لنگ و سوپاپ تشکیل می‌شود میلنگ کمپرسور توسط موتور سنگین به حرکت در می آیند و مانند یک چرخه عمل می کند و با حرکت پیستون و چرخش ان هوای فشرده و گاز به درون سیستم جاری میشود و این چرخه با کار کردن کمپرسور جریان میابد اگر کمپرسور به خوبی کار نکند مشکلاتی از جمله خنک نشدن یخچال دمای بالا و…. به وجود میاید د ر این صورت است تعمیر موتور یخچال ضرورت میابد.

انواع موتور کمپرسور یخچال

زمانی که شما نیازمند تعمیر موتور یخچال و یا تعمیر کمپرسور یخچال فریزر خود می شوید یک مشکل اساسی و بزرگ وجود دارد چون باید به نوع موتور و یا برند مورد استفاده شده و کمپرسور یخچال فریزر خود دقت کنید. زیرا کمپرسورهای که برای یخچال فریزرهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است نمی توانند نیاز یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید شما برطرف کند. مدل های گوناگون کمپرسور، کمپرسور پیستونی، تناوبی، تراکم تک مرحله و دو مرحله ای، دورانی، مارپیچی و توربو کمپرسور هستند که در برندهای گوناگون تولید میشوند.
کمپرسور ها عموما در برندهایی تولید میشوند به یخچال فریزر هایی با برند سامسونگ، جنرال الکتریک، ال جی، ما به هایتک و …. می خورند و مناسب هستند. بیشتر برندهای کمپرسوری که در ایران موجود است کوبه، آپسون، دورین، دانفوس می باشند که ممکن است برای چند مدل برند مناسب باشند.
البته در هنگام تعویض کمپرسور یخچال باید به نوع آن و شماره ای بر روی کمپرسور نوشته و شناسه آن بسیار دقت نمایید تا مبادا در خرید ان اشتباه کنید.

انواع موتور کمپرسور یخچال

دلایل خرابی موتور کمپرسور یخچال

اگر میزان کارکرد کمپرسور یخچال شما کمتر از ده سال است و شما به دنبال تعمیر موتور کمپرسور خود در موتوریخچال فریزر و تعمیر موتور یخچال هستید و می خواهید بدانید که دلایل خرابی کمپرسور چه چیزهایی می باشد بهتر است موارد زیر را نیز بررسی کنید.

    1. گرمای بیش از حد

       

 

موتور کمپرسور ها گرما تولید می‌کند اما گرم شدن بیش از حد موتور کمپرسور و ایجاد گرما در اطراف کمپرسور و نبود فن تهویه باعث می‌شود که شما نیازمند تعمیر موتور یخچال شوید و کمپرسور یخچال فریزر شما خراب شود و از حرکت بایستد

    1. آلودگی

       

 

یکی از دلایلی که باعث خرابی کمپرسور می شود و شما را نیازمند تعمیر موتور یخچال میکند وجود آلودگی و گرد و خاک گرد و غبار و قطعات دیگری مثل لحیم کاری و …. در موتور کمپرسور است. موتور کمپرسور تنها باید روغن و مبرد وجود داشته باشد و هیچ چیز دیگری در آن نباید وجود داشته باشد.

    1. کمبود روغن کاری

       

 

روغن کاری کمپرسور بسیار مهم و ضروری است اگر انجام نشود باعث می‌شود که برکارکرد کمپرسور اثر گذاشته و گرمای بیش از حد تولید شود و در نتیجه گرمای بیش از حد موتور کمپرسور شما خراب شوید و شما مجبور شوید به تعمیر کمپرسور یخچال خود بپردازید.

بهترین موتور و کمپرسور

در تعمیر موتور یخچال برندهای خاصی در مورد کمپرسور و موتور یخچال وجود دارد. از نظر بیشتر تولیدکنندگان و فروشندگان همچنین تهیه کنندگان این گونه قطعات الکترونیکی موتوری بسیار عالی میباشد که مناسب و برای یخچال فریزر شما ساخته شده باشد. برندهایی مانند بکو، دورین و… به تولید کمپرسور مشغول بوده و در هنگامی که شما نیازمند تعمیر موتور یخچال می باشید ممکن است بعضی از این موتور ها و برند ها را بتوان جایگزین بعضی دیگر نمود اما بهترین موتور کمپرسور یخچال فریزر شما موتور و کمپرسوری می باشد که همان شناسه و همان ویژگی‌های کمپرسور خود را داشته باشد که شما بتوانید همان نوع کمپرسور برای موتور یخچال فریزر خود تهیه کرده و از کارکرد آن مطمئن شوید.

تعمیر و یا تعویض موتور کمپرسور یخچال با قیمت پایین

از ان جایی که کمپرسور ها وارداتی هستند قطعا تعمیر موتور یخچال برای شما به صرفه تر خواهد بود و هزینه کمتری خواهد داشت. اگر شما بخواهید برای تعمیر و یا تعویض کمپرسور یخچال خود هزینه کمتری انجام دهید تعمیر موتور کمپرسور بهتر است اما تعمیرکاران با توجه به هزینه بالای تعویض کمپرسور قدیمی با جدید هزینه کمی بابت تعمیر ان دریافت خواهند کرد، اما همان تعمیر کار به شما خواهد گفت که که خرید موتور کمپرسور یخچال با قیمت مناسب در برای شما بهتر خواهد بود و کمپرسوری که تعمیر میشود تضمینی ندارد که یک هفته تا چند سال دیگر برای شما کار کند پس بهتر است به فکر تعویض موتور کمپرسور یخچال خود باشید. هزینه‌ای که شما اکنون برای یک موتور یخچال باید پرداخت کنید نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است که بسته به مدل یخچال که مورد استفاده قرار می دهید متفاوت خواهد بود اما به نسبت کارایی برای شما ارزشمند تر از تعمیر موتور یخچال است.

تشخیص سوختگی موتور کمپرسور یخچال

تشخیص سوختگی موتور کمپرسور یخچال

تعمیر موتور یخچال و تعمیرات یخچال فریزر بسیار پر دردسر و گاهی با هزینه زیادی همراه است اما راههایی نیز وجود دارد که که شما تشخیص بدهید موتور کمپرسور یخچال شما دچار سوختگی شده است و ممکن است بسوزد. اگر یخچال فریزر شما مدت ها است که شما را به خرج انداخته و مجبور تعمیرات متعدد آن هستید باید به این مورد دقت کنید که ممکن است موتور کمپرسور شما دچار سوختگی شده باشد و یا شما نیازمند باشید که موتور کمپرسور را تعویض کنید.
اگر سردی یا گرمی اصلا در حد مناسب نمی باشد و یا غذاهای درون آن به خوب خنک نمی شود تا خراب شوند نیز ممکن است یخچال فریزر شما دچار سوختگی موتور کمپرسور شده است.
تمامی این موارد حدس و گمان است و شما برای تشخیص این موارد باید به فردی کارآزموده و باتجربه مراجعه کنید تا برای شما این مسئله را حل کند.

علت کارنکردن موتور یخچال

هزینه های تعمیر موتور یخچال و تعمیر کمپرسور یخچال و هزینه‌های جانبی آن شما را به این فکر می اندازد که آیا دلایل متعددی دیگری نیز برای کار نکردن موتور یخچال وجود دارد. اولین دلیلی که شما می توانید به آن شک کنید متصل نبودن دستگاه به برق میباشد. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که به مراقبت و سایر قطعات الکترونیکی و لوازم جانبی درون یخچال مربوط می باشد و از این موارد می‌توان به شارژ، گاز یخچال، خرابی کمپرسور، خرابی فن کمپرسور و …. اشاره نمود که در قسمت های قبل تعدادی از این مراحل و راه را برای شما توضیح دادیم و شما می توانید آنها را آزمایش کنید. اما قبل از اینکه شما به تعمیر موتور کمپرسور یخچال اقدام کنید بهتر است از یک تکنسین بخواهید که به عیب یابی یخچال فریزر شما بپر ازد و ایرادات ممکنه در تعمیر موتور ساید بای ساید و تعمیرات یخچال فریزر را برای شما بازگو کند.

تعویض موتور یا کمپرسور چقدر زمان بر هست

بیشترین زمان که شما در هنگام تعمیر موتور یخچال و تعمیر کمپرسور یخچال باید صرف کنید زمانی است که خرید کمپرسور دقیق و مناسب برای یخچال فریزر شما میشود که با کمپرسور ی که قبلا استفاده می‌کرد همخوانی داشته باشد و بتواند نیاز یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید شما را برطرف کند. در واقع تعویض موتور یخچال فریزر حدود ۱الی۲ ساعت زمان شما را می گیرد اما شما تا قبل از شش ساعت آینده پس از تعمیر نمی‌توان از فریزر خود را به برق وصل نمایید پس از آن نیز حدود ۶ ساعت زمان می‌برد تا پس از تعمیرات کمپرسور یخچال یخچال به خوبی کارکند. اصولا کمپرسور های یخچال را در تعمیر موتور ساید بای ساید و تعمیر موتور یخچال فریزر پس از گذشت هشت الی نه سال تعویض میکنند و قبل از ان نیازی به تعویض ان ها نیست.

آیا تعویض موتور یا کمپرسور درداخل خانه انجام میشود؟

بیشتر عیوب و ایرادات یخچال فریزرها در تعمیر موتور یخچال توسط همکاران ما در منزل انجام می‌شود. اما بعضی از موارد بهتر است که در تعمیرگاه انجام شود تا قطعات و تجهیزات لازم برای تعمیر موتور یخچال سیستم و تعمیرات موتور ساید بای ساید یخچال شما در دسترس باشد. به عنوان مثال تعویض موتور کمپرسور ممکن است توسط یک تعمیر کار در منزل انجام شود و کثیفی خرابی و یا حتی سر و صدای زیادی در منزل شما ایجاد کند اما بهتر است در این صورت در تعمیرگاه باشد تا تجهیزات و قطعات لازم برای تعمیر موتور یخچال فریزر شما در دست تعمیر کار باشد. اما همه خدمات مربوط به تعمیر موتور یخچال امروز در منزل انجام شود و هزینه ای بسیار مناسب و به صرفه نیز خواهد داشت.

با توجه به موارد گفته شده در مورد تعمیر موتور یخچال و تعمیر کمپرسور یخچال درصورتی شما نیازمند تعویض یا تعمیر کمپرسور و موتور یخچال خود خواهید بود که از ایرادات و عیوب ظاهری و عادی آن عبور کرده و خطراتی موتور یخچال شما را تهدید کند که ممکن است منجر به سوختگی و یا خسارت های بیشتری شود. اگر عمر یخچال فریزر شما و یا موتور کمپرسور آن بیش از ۱۰ سال می باشد بهتر است که به تعویض آن اقدام نمایید. با این حال بیشتر متخصصینی که در حال تعویض و تعمیر موتور یخچال و تعمیر کمپرسور یخچال فریزر می باشند این امر را گوشزد کردند که کمپرسورهای یخچال به دلیل برند های خوبی که در حال حاضر در سال ساخت می باشند. می‌توانند تا حدود ۲۰ سال نیز کار کنند. یعنی حداقل عمر کمپرسور یخچال و موتور یخچال ده سال و حداکثر عمر آن ۲۰ سال می باشد.